Sportowe torby reklamowe

Torby reklamowe

Torby reklamowe

Sport należy do tych dziedzin życia, które bardzo chętnie są wykorzystywane do działań marketingowych. W zasadzie wszystkie imprezy o wydźwięku sportowym i zawody sportowe opatrzone są dziesiątkami haseł reklamowych. Ich autorami są firmy sponsorujące wszystkie imprezy. Bez nich trudno byłoby dziś zorganizować jakiekolwiek mistrzostwa, a także ufundować nagrody dla zawodników. Niewielkie kwoty pieniędzy, jakie przeznaczane są na sport w budżecie państwa stwarzają idealną ścieżkę reklamy dla tysięcy firm chcących przeprowadzić specyficzny rodzaj działań reklamowych.

Nagrody dla zawodników

Zwykle udział w zawodach sportowych wiąże się z możliwością zdobycia nagrody, pamiątkowego upominku, dyplomu lub medalu. Nie zawsze jednak budżet organizatora imprezy sportowej pozwala na fundowanie tego rodzaju nagród. Aby więc umożliwić zawodnikom walkę o nagrodę, organizatorzy poszukują przedsiębiorców chcących ufundować nagrody w zamian z umożliwienie mu przeprowadzenia działań reklamowych. W zależności od rodzaju sponsora wyróżnia się różnorodne formy przedsięwzięć marketingowych. Niektórzy fundują bardzo drogie nagrody (np. samochód), inni wybierają przekazanie określonej sumy pieniędzy na wyprodukowanie pamiątkowych medali, a jeszcze inni fundują drobne upominki dla wszystkich zawodników. Przykładem są torby reklamowe, które otrzymują osoby biorące udział w biegach ulicznych (maratonach, półmaratonach). W takich przypadkach każdy zawodnik kończący bieg otrzymuje najczęściej reklamową torbę z zawartością butelki wody, napoju izotonicznego, słodyczy, owoców i dużej liczby ulotek reklamowych.

Torby reklamowe z nadrukiem drużyny sportowej

Innym rodzajem sponsoringu sportowego, jest partycypowanie w kosztach funkcjonowania konkretnej drużyny sportowej. W takich przypadkach przedsiębiorca przekazuje systematycznie określone kwoty pieniędzy w zamian za umieszczanie swojego logo i nazwy firmy na odzieży noszonej przez zawodników, a także sprzęcie sportowym i innych gadżetach. Powszechnie znane są dresy sportowe z nadrukami, czapki, sportowe torby reklamowe a także banery na stadionach i boiskach sportowych. Ten rodzaj działań marketingowych jest wyjątkowo skuteczny w przypadku przedsiębiorców, których branża związana jest nie tylko ze sportem, ale także z innym rodzajem aktywności fizycznej.